Narkotika branding

Narkotikaforbuddet har betydet, at flere misbrugere er fanget i et livsfarligt misbrug, hvor de hele tiden risikerer at dø af deres misbrug. Det skyldes, at de aldrig kan være sikre på, hvor deres narkotika er produceret, eller hvem der har produceret det. Problemet rammer dog ikke kun misbrugere, men også folk der engang i mellem […]

Narkotikaforbuddet har betydet, at flere misbrugere er fanget i et livsfarligt misbrug, hvor de hele tiden risikerer at dø af deres misbrug. Det skyldes, at de aldrig kan være sikre på, hvor deres narkotika er produceret, eller hvem der har produceret det.

Problemet rammer dog ikke kun misbrugere, men også folk der engang i mellem vælger at tage narkotika. Flere gange er der eksempler på unge, der er døde af narkotika. Oftest fordi produktet de har købt er et dårligt produkt (Oftest lavet forkert). Men det er umuligt at vælge et ordentlig produkt, hvis du gerne vil købe f.eks. ecstasy. Man bliver i et eller andet omfang nødt til at tage chancen.

En forbudskæmper vil fortsætte et forbud, fordi folk selvfølgelig bare skal lade være med at tage den slags. Det bør dog være op til den enkelte, om man ønsker at tage stoffer eller ej. Ecstasy er allerede ulovligt, og det har ikke stoppet unges brug af stoffet. Hvis man i virkeligheden vil afhjælpe brugen af ecstasy, så kræver det en lovliggørelse, så man kan sikre kvaliteten af produktet. Om man kan lide det eller ej, så bliver man nødt til at forholde sig til, at narkotika altid vil findes.

Når man køber narkotika i dag mangler man sikkerhed for, at man køber et kvalitetsprodukt hver gang. Der mangler den samme sikkerhed, som der er ved lovlige produkter. Ved køb af lovlige produkter (f.eks. øl) køber man produktet ud fra en række parameter. Man ved, at når man køber en Carlsberg, så står den for noget andet end en Harboe øl. Carlsbergs brand er (muligvis), at de sælger kvalitetsøl. Harboes brand kan være, at de sælger øl til en fornuftig pris. På den måde kan man let vælge det produkt, som passer til ens behov. Sådan burde det også være med narkotika.

Branding er især vigtigt med narkotika, fordi virksomheder på den måde ville sørge for, at produkterne bliver mere sikre. Det er simpelthen ikke godt for forretningen, hvis ens kunder dør af det produkt, som man sælger. Det vil nok få de fleste kunder til at vælge et andet produkt.

Hvis man følger med i medierne, så har man set en række sager, hvor ganske almindelige personer dør, fordi de har taget narkotika.

Fra Politiets Døgnrapport fra den 14. december:
”Politiet advarer kraftigt mod et ecstasy-lignende stof, muligvis det giftige stof PMMA. Stoffet er i omløb i Slagelse, og en 27-årig mand fra Slagelse døde sent tirsdag aften på Rigshospitalet efter at have indtaget det.

Stoffet sælges tilsyneladende i små, klare poser med en sort streg på.”

Det helt store problem ved ovenstående sag er, at det farlige produkt er ukendt. Det eneste man ved om produktet er, at det sælges i klare poser med en sort streg på. Hvis det havde været Brand A’s produkt, så ville kunderne flygte fra produktet, og firmaet ville formodeligt ende med at blive sagsøgt. Firmaet ville i sidste ende kunne risikere at gå konkurs. Selvfølgelig alt efter hvorfor personen døde af Brand A’s produkt.

Det sørgelige er, at det kun er et spørgsmål om tid, før der igen er en, der dør af f.eks. ecstasy. Fordi allerede i aften vil der igen være nogen, der tager ecstasy.

Branding af narkotika produkter er vores samfunds eneste løsning på narkotika problemer.

You may also like

0 comments

Sign In

Reset Your Password