Slut med komfort

Nej, det skal helst være så svært som muligt at tage en komfortabel taxi, hvis det står til lovgiverne: “Det er slut med firehjulstrækkere og store sekscylindrede Mercedes-taxier. To nye lovforslag vil fuldstændig ændre den danske taxivognpark, så bilerne bliver mindre og mere miljøvenlige. – I mange år har Danmark været kendt for meget store […]

Nej, det skal helst være så svært som muligt at tage en komfortabel taxi, hvis det står til lovgiverne:

“Det er slut med firehjulstrækkere og store sekscylindrede Mercedes-taxier. To nye lovforslag vil fuldstændig ændre den danske taxivognpark, så bilerne bliver mindre og mere miljøvenlige.

– I mange år har Danmark været kendt for meget store og dyre taxier – også meget større end i for eksempel Tyskland og Sverige. Det vil ændre sig nu i en mere grøn retning, siger Søren W. Rasmussen, der er bilteknisk redaktør på FDM’s blad Motor til DR Nyheder.”

Ifølge DR vil flere taxivognmænd, i tilfælde af, at forslagene bliver vedtaget, købe mindre biler, som fx Hyundai. Dvs., at vi kan se frem til at skulle køre rundt i små biler, der ikke kommer i nærheden af en Mercedes’ komfort; det er i sig selv ikke et problem (ud over, at det er lovgiverne, og ikke vognmændene, der står for forandringen), men, men, men:

“Men selvom taxierne bliver billigere i indkøb og mere brændstofsbesparende i det daglige, så kommer der ikke lavere priser, siger Trine Wollenberg, der er direktør i Dansk Taxinævn.”

Altså får vi sådan set en ringere service til den samme pris. Næ, lad os sætte konkurrencen fri, og ophæve alle de falske bånd på den branche; så vil der både komme små, billige taxier, til dem, der bare skal fra A til B – og der vil være plads til de store, behagelige Mercedeser, når man vil transporteres med stil.

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/05/12/150331.htm

0 comments

Sign In

Reset Your Password