Svinsk Alt Sammen

Det er langt fra første gang, SAS er gået fallit, og det er langt fra første gang, politikerne vil stjæle fra befolkningen og give til den uduelige organisation af 25.000 underbeskæftigede, overbetalte, ubehøvlede strejkeglade tumper. Det er det helt forkerte signal at sende til uduelige statsselskaber, berig dem med evnen til at gå konkurs. Vi […]

Det er langt fra første gang, SAS er gået fallit, og det er langt fra første gang, politikerne vil stjæle fra befolkningen og give til den uduelige organisation af 25.000 underbeskæftigede, overbetalte, ubehøvlede strejkeglade tumper.

Det er det helt forkerte signal at sende til uduelige statsselskaber, berig dem med evnen til at gå konkurs. Vi må håbe, at Eu’s konkurrencekommissær vil gribe ind. Der er gode luftfartsselskaber nok, vi behøver ikke støtte et dyrt, ineffektivt, dårligt selskab.

De ansatte kørte SAS i sænk i 1960, nu har de gjort det igen, og igen skal skatteyderne støtte fallitten. SAS-ansatte lavede et underskud på over 400 Mkr om året dengang, det svarede til værdien af 20 moderne jetfly eller 5 Gkr/året i vore dages penge, lidt mere end de godt 4 Gkr, SAS-ansatte lavede i underskud i 2008. Det beløb, SAS dengang fik af skatteyderne var omkring det dobbelte, 10-15 Gkr i vore dages penge, og de er væk, SAS er ikke en skid værd.

Da Maersk Air blev solgt til et islandsk selskab, lagde Maersk 2 Gkr i kassen for at nulstille gælden.

Hjalp staten Maersk Air?

Da Sterling for nylig gik konkurs, fik Sterling hjælp fra Staten?

For ca. 10 år siden brugte statens eget rederi DSBs Rederi, senere Scandlines, ulovlige metoder til at chikanere Easy-Line på Gedser-Rostock. DSBs rederi blev dømt for det, men Easy-Line lukkede.

Hjalp staten Easy-Line?

På samme tid brugte DSBs rederi ulovlige metoder i Helsingør ved bl. a. at sende de ansatte ud i byen og flytte HH-rederiets vejviserskilte, så de viste ned til DSBs færger.

Fik HH-rederiet hjælp fra staten som kompensation fra tabene, DSBs rederi påførte HH-rederiet? 

Vi vil hellere flyve med de flinke folk hos EasyJet, Ryanair, AirBerlin, WizzAir, Norwegian, Swiss, Transavia og mange andre, end med de ubehøvlede bøvehoveder i SAS, der over højttalerne gør nar ad de passagerer, der selv har betalt billetten med beskattede penge og derfor vælger lavprisbilletter. Hvorfor give 7.500 for en flyvetur, når man kan få den til 900 kr hos alle andre end SAS?

RYANAIR har 5.000 ansatte og 50 millioner passagerer, det er én ansat pr 10.000 passagerer.

SAS har 25.000 ansatte og 33 millioner passagerer, det er otte ansatte pr 10.000 passagerer.

Klart nok, statsstøtte skal smides ud på klodderrøvene. 

http://www.180grader.dk/nyheder/Skatteyderne_skal_redde_SAS.php

0 comments

Sign In

Reset Your Password