DSB Last

DSB har desværre vundet en togkørselsopgave, som de gamle afdankede statstjenestemænd aldrig har været i stand til at udføre: Togkørsel på Kystbanen, Helsingør-København-Kastrup-Malmö, og hvad værre er, retur! Der blev endda lavet et helt nyt “privat” selskab sammen med det engelske togselskab First, og ikke nok dermed. Alt det “nyeste” materiel (under 30 år gammelt) […]

DSB har desværre vundet en togkørselsopgave, som de gamle afdankede statstjenestemænd aldrig har været i stand til at udføre: Togkørsel på Kystbanen, Helsingør-København-Kastrup-Malmö, og hvad værre er, retur!

Der blev endda lavet et helt nyt “privat” selskab sammen med det engelske togselskab First, og ikke nok dermed. Alt det “nyeste” materiel (under 30 år gammelt) fra det øvrige Sjælland blev stjålet fra de sjællandske pendlere, reelt er det Statens ejendom og ikke DSB Firsts ejendom, og indsat på Kystbanen. Sjællænderne har fået over 30 år gammelt materiel til gengæld, bl. a. de stærkt hylende, larmende og osende ME-diesellokomotiver og skrigende personvogne fra 1972.

Alligevel er DSB Firsts togkørsel ligeså kaotisk som da det var DSB uden Firsts ekspertise, der kørte på Kystbanen.

Først får folk de her undskyldninger:”… personalemangel og nye køreplaner,…” og “……meget stram køreplan kombineret med store problemer med at få togene vendt i Helsingør…..”; men dem har folk hørt 10 gange om ugen, og DSB har jo også kun 166 års erfaring med det dér togkørsel, dér.

Derfor er der produktudviklet nogle helt nye undskyldninger, specielt til DSB First: 

“….En togfører var så uheldig at få et løsthængende display i hovedet og endte med at bryde fuldstændig sammen. Passagererne lod deres frustrationer over forsinkelser gå ud over ham, og nu havde han lige været udsat for et overfald, hvor han var blevet slået, sparket og spyttet på.

»Det er det hele, der er galt. Det er personalemangel, det er en køreplan, der er fuldstændig urealistisk,« fortalte den ulykkelige togfører efterfølgende……”(©DSB-First)

Måske skyldes det, at DSB First

“…giver os selv lidt luft i planen ved at springe stationer over i den uaktuelle myldretidsretning….”

Altså ulovlig tvang og bortførelse af sagesløse passagerer, der tvinges til at køre forbi deres endemål. Det kan godt gøre passagererne utilfredse, endog særdeles utilfredse.

http://www.berlingske.dk/article/20090113/danmark/701130105/

0 comments

Sign In

Reset Your Password