Lufthavnschef vil bestemme, hvem der ejer flyselskaberne.

Lufthavnschef vil bestemme, hvem der ejer flyselskaberne. I stedet for at servicere nye flyselskaber som Ryanair, easyJet, Sterling, Norwegian, og gamle som British Airways ordentligt, vil Kastrups chef, Brian Petersen, have Fogh til at beholde den betonklods, der hedder SAS. De ansatte og deres strejkeforeninger ved godt, at de har kørt SAS fallit, og at de […]

Lufthavnschef vil bestemme, hvem der ejer flyselskaberne. I stedet for at servicere nye flyselskaber som Ryanair, easyJet, Sterling, Norwegian, og gamle som British Airways ordentligt, vil Kastrups chef, Brian Petersen, have Fogh til at beholde den betonklods, der hedder SAS. De ansatte og deres strejkeforeninger ved godt, at de har kørt SAS fallit, og at de snart skal have penge af skatteyderne, ligesom DSB, DDR og TV2, eller også fra Lufthansa. Selv de gigantbeløb, SAS fik fra skatteyderne i 1961, da SAS gik konkurs, er smidt ud på kanonlønninger og masser af feriedage med fuld løn. Den måde, SAS ledes på, kræver et kæmpestort sugerør i statskassen og masser af særregler, fordele til SAS og gener til alle konkurrenterne, og det vil Kastrups ledelse så grene sørge for.

Det så vi for nylig, da easyJet, Air Berlin og Sterling fik forbud mod at bygge en egen fællesterminal i lufthavnen. Så kunne de betjene kunderne endnu bedre med hurtig ombordstigning og parkering ud for terminalen.

Den går ikke, for det skal SAS have særret på i Kastrup. Derfor må British Airways da heller ikke bruge terminal 3 til de fine.

Sælg SAS, mens staten endnu kan få noget for det, det haster!

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-15983700.html

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-15497093.html

0 comments

Sign In

Reset Your Password