Statsselskab kan ikke klare friheden.

Statsselskab kan ikke klare friheden. Det har selv fået lavet en rapport, der viser det, hurra. Det er det gamle monopolselskab, SAS, der takket være EU ikke længere har monopol på flyvning til og fra Danmark. For 10 år siden kostede en returbillet til en by i Tyskland og omegn ca. 8.500 kr i vore […]

Statsselskab kan ikke klare friheden. Det har selv fået lavet en rapport, der viser det, hurra. Det er det gamle monopolselskab, SAS, der takket være EU ikke længere har monopol på flyvning til og fra Danmark. For 10 år siden kostede en returbillet til en by i Tyskland og omegn ca. 8.500 kr i vore dages penge. Nu koster sådan én omkring 1.000 kr hos rimeligprisselskaberne. I SAS har de ikke glemt, at de i 1960 fik omkring 12 Gkr i vore dages penge af skatteyderne, SAS havde da tabt gigantbeløb på nye jetfly.

Nu kæmper SAS for at have en tæt forbindelse til et sugerør i Statskassen, så SAS igen kan suge blod fra sagesløse borgere, der meget hellere flyver med Sterling, easyJet, AirBerlin, Norwegian, Ryanair, Virgin Atlantic og de andre rimeligprisselskaber.

Det er muligt, at der vil komme lidt færre interkontinentale ruter fra Kastrup, og hvad så, til gengæld vil der komme flere rimeligprisruter fra Kastrup. Statistik:

http://www.cph.dk/NR/rdonlyres/EA84A9FA-CB85-4C83-9A83-22365C138062/0/Maindestinationsogselskaber07.xls

Omtale: http://www.erhvervsbladet.dk/article/20080923/news02/80923003/

0 comments

Sign In

Reset Your Password