Konkurrence? Nej, fyda-føjda!

Konkurrence? Nej, fyda-føjda! Det kan de gamle ineffektive DSB-statstjenestemænd og deres motoriserede varmestuer slet ikke klare. De tager derfor grove overpriser, 1.575 kr i overpris, for transporten, f. eks. Gedser – Rostock, som er forbindelsen fra landets hovedstad til vores nærmeste hovedstad i udlandet, Berlin. 1.760 kr. skal man betale for en returbillet, hvis man vil have […]

Konkurrence? Nej, fyda-føjda! Det kan de gamle ineffektive DSB-statstjenestemænd og deres motoriserede varmestuer slet ikke klare. De tager derfor grove overpriser, 1.575 kr i overpris, for transporten, f. eks. Gedser – Rostock, som er forbindelsen fra landets hovedstad til vores nærmeste hovedstad i udlandet, Berlin. 1.760 kr. skal man betale for en returbillet, hvis man vil have noget ud af et besøg i Berlin. Transporten koster altså kun 185 kr at udføre. https://booking.scandlines.dk/index.html?lang=da

Her:

http://www.scandlines.dk/DKFront/Front_DK?FrameLink=/ContentPages/_style_ContentPage_1_col_w_teaser_135

kan vi se, at det kun koster 185 kr. for transporten af en “vendebil” fra Gedser til Rostock og retur.

En tilsvarende sejlads Kalundborg-Århus retur koster kun 750 kr., selv om det tager 40 minutter længere hver vej. Men nu brugte Scandlines for nogle år siden mafiametoder til at chikanere rederiet Easy-Line væk fra Gedser. Samme metoder har Scandlines brugt med succes på Rødby-Puttgarten, hvor konkurrenter også holdes ude af de statslige havne, og i sin tid var det lige ved at lykkes at kvæle Per Henriksens H-H-Lines fra Helsingør til Helsingborg. DSB-rederiet, som Scandlines hed dengang, satte de ansatte til at gå rundt i Helsingør og dreje vejskiltene, så de kun henviste til DSBs elendige færger.

Men hvorfor holder staten hånden over mafiosoerne i blodsugerforetagender som Scandlines? Hvorfor har alle andre rederier forbud mod at sejle til og fra danske havne?

0 comments

Sign In

Reset Your Password